
Mul on enda peas väike nimekiri, kuhu veel siin saarestikus minema peaks. Üheks punktiks oli Rabatis rongiga sõitmine. Kuna möödunud pühapäeva ilm paistis selleks otstarbeks igati sobiv, sai see mõte teoks. Mineku algus oli paljutõotav. Bussi oodates taipasin viimasel hetkel, et nr 203 sõidab ju siitsamsat Rabati. Aga oli see alles sõit - bussijuht vist ise ka ei teadnud, kas ja kustkaudu ta sõitma peab. Sõitis igaks juhuks haigla juurde ja tiirutas veel, vahepeal küsis reisijatelt nõu, et kumba teeotsa kasutada. Sedasi siis tiirutasime ikka ühest linnas teise ja ühelt teelt järgmisele. Jõudsime Rabati täpselt nii, et kell 13:00 startiv rong läks meie nina alt :) Mis seal ikka, veetsime aega mänguplatsil tegutsedes ning seejärel väikeses pargis keha kinnitades. Meil "all" oli ilm olnud täitsa soe ja mõnus, aga Mdina ja Rabat asuvad saare keskosas ja kõrgel. Seal puhus tugev ja külm tuul, nii et pargis otsisime endale varjulise nurga.

Rabatist edasi sõidab rong väikesesse linna nimega Mtarfa (rahvaarvuga tsiba üle 2000 inimese). Mtarfa linnast jäid mulle meelde teistmoodi tänavasildid :) Mtarfas tegutses kunagi sõjaväehaigla, suures ja võimsas hoones on nüüd kool. Kuulsaim sealsetest vaatamisväärsustest on aga kellatorn, mis ehitati aastal 1895. Kell, muide, näitab siiani õiget aega :)
Mtarfast tagasi Rabati poole suundudes on võimalik nautida kauneid vaateid Maltale. Praegusel ajal on kogu saarestik nii-nii roheline. Ka vaade Mdina müüridele on sealtpoolt tõeliselt kaunis :) Tagasiteel sõidab rong üle sillast kohe vana raudteejaama läheduses. Kunagi ammustel aegadel oli ka Maltal raudtee - rong sõitis Vallettast Rabati. Märtsis 1931 see aga suleti.
Rabati rongi piletihind täiskasvanutele on 4,50€, lastele (4-16) 3,00€ ja väikestele (0-4) 1,50€. Soojemal ajal on see kindlasti parajalt mõnus sõiduke eriti just lastega peredele. Meie väiksem jõmm küll rongi istudes avaldas tugevat vastumeelsust, aga kui tädi tõi kõigile väikestele mängimiseks bussid, jäi isegi tema rahule. Rongist võiks rohkem küll välja näha. Kuna katus on üsna madalal, siis varjab see päris suure osa vaateväljast. Aga muus osas paras ringkäik, kui pole pikemalt aega Rabatis peatuda ja ringi tuuseldada.




No comments:
Post a Comment